Wat vind jij een absolute must om aan iedereen te leren?

Zijn er dingen waarvan je vindt dat iedereen het al op de basisschool of het voortgezet onderwijs zou moeten leren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil hier even melden dat er erg veel antwoorden zijn die ik erg goed vind - er stak er voor mij één met kop en schouders boven uit, maar de rest heb ik in ieder geval een plusje gegeven, als dank voor de moeite van het antwoorden =)

Het beste antwoord

Twijfelen, niets klakkeloos voor waarheid aannemen - en dan bedoel ik dat je zou moeten nadenken over hetgeen je wordt aangeboden en dan je eigen mening moet vormen. Ik vind dat teveel mensen achter ideeen van anderen aanlopen, zonder er echt over na te denken. Hierdoor heb ik wel kritische kinderen... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Zichzelf te zijn... Dat is wel zo´n aparte kunst om jezelf te blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat "heilige geschriften" in de categorie "sprookjes" geplaatst kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vind je dat dat geleerd MOET worden? Ik geloof bijvoorbeeld niet dat ze in deze categorie thuis horen, en met mij vele anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owja, en toch een +1 voor je eerlijke antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dat het geen kwaad kan om een keuze daarin te maken vandaar: KAN geplaatst worden en niet MOET geplaatst worden. (dank voor de plus. Is mijn aktie ook bij antwoorden die me helemaal niet liggen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor je uitleg. en ja, het is een goed antwoord op mijn vraag, en dat mijn mening anders is verandert dat niet - ik vroeg om die van jou, toch?
Niet kieskeurig te zijn. Het is zo vervelend als mensen door de opvoeding niet gewend zijn om bepaalde dingen niet te eten of niet vaak, waardoor ze het vies vinden (ik denk dat dat door opvoeding komt, want vroeger werd mij van alles voorgeschoteld, waardoor ik veel dingen lekker vind) en ook om te zorgen dat mensen meer tegen pijntjes kunnen en niet bij de kleinste dingen gaan zeuren. Maar nu zit ik ook te zeuren.. over die mensen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een degelijke pot koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sociale vaardigheden en creatieve vakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
=O sorry, had een plusje moeten zijn kan het nu niet meer veranderen =(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doe ik hem wel, bij wijze van volmachtstem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankudankudanku!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij een - duim moet ik wel: +1
Hoe het verschil te zien tussen een betrouwbare en een onbetrouwbare bron bij het doen van onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De basis van dingen moet je kinderen veel en veel beter aanleren, het is vreselijk dat een slim kind verpest wordt doordat degene geen goede basis heeft gehad (en dat komt heel vaak voor!) Verder ook meer dramalessen, dus meer leren om emoties te uiten. Als iedereen zichzelf is, heb je een mooiere sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Assertiviteit.
Er zijn nog steeds teveel mensen die geen nee durven te zeggen. Of voor zichzelf durven op te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holocaustonderwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt wat het was, niet hoe het uit te voeren. Het staat alleen zo raar, zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt volgens mij gewoon onder wereldgeschiedenis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig niet meer, helaas.
heel basaal; lezen, schrijven & sociale omgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eten met mes en vork. Sommige kinderen eten met de ellebogen op tafel en schuiven het eten zo naar binnen. Waarschijnlijk worden de kinderen ook minder vet als ze met mes en vork eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ineens een beeld in m'n hoofd van zichtbaar steeds dikker wordende kinderen die met hun ellebogen voedsel naar binnen schoffelen.
Respectvol gedrag, sociale vaardigheden, spreken in het openbaar en Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spreken in het openbaar... +1
Dat alle religies in essentie alleen maar over 1 en het zelfde regeltje gaan: "Respect en Liefde".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect voor de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfvertrouwen én zelfstandig werken. In groepjes zou minder in overmaat moeten zijn, omdat leerlingen zich afhankelijk stellen van anderen die vaak minder doen.