Als je een hbo studie zoek met welke, je na afronding van je studie veel mee kan verdienen( hoog salaris) welke studies komen dan in aanmerking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste jaren na je opleiding zul je eerst ervaring moeten op doen. Daarna zal blijken of je goed bent in je werk en dan zal blijken of je veel geld kunt gaan verdienen.

Ja veel geld verdienen is wat we allemaal willen. Maar wat is veel geld noem eens een bedrag.
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bedrijfseconomie, kun je heel veel geld mee verdienen en er is veel werk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Docent Nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opleidingen in de sector techniek hebben een hoge baankans, met een goed salaris.. opleidingen met luchtvaarttechniek verdient heel goed, maar de baankans is zeer klein.

Opleidingen in zorg en onderwijs zijn lastiger en verdienen minder..

Maar zou je je HBO-opleiding echt kiezen op het salaris wat je na je studie zou verdienen?! Er vinden momenteel zo ontzettend veel veranderingen plaats dat dit niet iets is om je op vast te pinnen. Als je een opleiding zoekt die bij jou als persoon past, heb je daar later waarschijnlijk meer profijt van. Mensen die opgeleid zijn voor banen waarin ze meer plezier hebben en echt voor kunnen gaan, komen uit eindelijk beter terecht, ook kwa salaris!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe alle studies die weinig worden gekozen maar die in de praktijk veel gevraagd zijn. Mensen met de juiste opleiding zijn dus schaars maar wel nodig, daardoor zijn de salarissen over het algemeen hoger. Met uitzondering van een aantal beroepen, waarbij dit niet evenredig opgaat (zoals docent).

Over het algemeen hebben veel gevraagde beroepen een lange studietijd, waarbij specialisatie om de hoek komt kijken. Denk aan accountant, notaris, arts (met allerlei mogelijke specialisaties), chirurg.
Dit is een drempel voor veel mensen om te gaan studeren. Maar anderzijds zijn ze wel nodig in de praktijk.

Ook beroepen waarin de mensen veel gevaar lopen, worden over het algemeen goed betaald: zoals militair, etc. Zij krijgen 'gevarengeld'.
Ook als je veel onregelmatig werkt kan je meer verdienen, bijvoorbeeld in de nachtdienst wordt in veel gevallen 200% betaald of in ieder geval meer dan overdag.

Tot slot wil ik een kanttekening plaatsen:
Ga niet per se voor het grote geld. Kies niet een studie omdat je met dat beroep rijk wordt. Uiteindelijk gaat je dit nekken. Je houdt het alleen vol als je er echt achter staat, hart voor de zaak hebt en passie en motivatie voelt. Anders zal je er altijd op een gegeven punt aan onderdoor gaan en het niet langer volhouden. Realiseer je dit en kies dus niet een studie op iets waar je rijk van wordt.
Als je momenteel denkt in relatie tot de huidige crisis: als je nu nog moet beginnen met een studie, over 4 of 5 jaar staat de wereld er weer heel anders voor! Laat je keuze daar niet van afhangen!