Dat betekent groentje en wordt gebruikt bij studenten die net zijn begonnen aan de studie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Feut
Afgeleid van het woord foetus, letterlijk: ongeborene. Ook wel: groentje.
1.Een (aspirant-)lid die zijn inauguratie nog voor de boeg heeft. Wordt gehanteerd bij studentenverenigingen, disputen, huizen et cetera. Ook wel 'aspirantje' genoemd.
2.Een incapabel of onhandig persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de zeer neerbuigend bedoelde aanduiding voor een eerstejaars student. Het woord is afgeleid van foetus, ongeboren leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een scheldwoord voor een eerstejaars student aan de universiteit. Afgeleid van het woord foetus (feutus, ongeboren kind).