Sandalen voor de klas, ja of nee?waarom wel/niet?

ik vind het wel leuk, die discussies, Sandalen vind ik persoonlijk niet zo, maar wat vind jij?
Met of zonder sokken? ; )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (18)

Nee.

Een leraar moet een voorbeeldfunctie hebben. Ik vind persoonlijk dat sandalen niet in het plaatje van een docent passen. Wel of geen sokken maakt hierbij niets uit.

Bedenk je zelf eens hoe serieus jij vroeger een docent met 'afwijkende' kleren nam. Met sandalen creëer je diezelfde situatie.

Veel scholen hebben overigens in hun reglement staan dat je eerder genoemde korte broeken en sandalen niet mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met sokken, lekker oldskool ;)

Ik vind het wel kunnen. Sandalen hoeven niet perse lelijke lichtbruine degelijke stevige schoenen met zes gespen te zijn. Er bestaan ook hippe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sandalen met sokken dat staat nergens. Zelf ik als mode-analfabeet kan bedenken dat je dan voor lul loopt. Natuurlijk is dat voor iedereen ee vrije keus, maar verwacht niet dat de leerlingen/studenten je dan serieus nemen. Ik zou gewoon een t-shirt aantrekken, met een spijkerbroek/nette broek, en zomerse sportschoenen/nette schoenen met enkelsokken. Ligt natuurlijk wel aan of je voor groep 3 op de lagere school of klas 5 van het voortegezet onderwijs les geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk belangrijker dat ze goed les geven dan dat ze goed schoeisel dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorm is relatief. Ik kan me herinneren meer te hebben geleerd van leraren die zichzelf niet verkochten, maar hun vak. Dit zal dus ongetwijfeld getekend zijn, maar dat vind ik niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
Als leraar mag je zelf weten wat je aan hebt. Vind je anders dat iedereen in een pak voor de klas moet staan?

Ik snap dat er bepaalde dingen niet worden toegelaten: Zoals schaarse kleding of provocerende kleding, maar sandalen? Kom op hey..

Toegevoegd op 25-05-2009 18:16:40
p.s. Als je sandalen met sokken draagt, kun je net zo goed gympies aandoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA!

Wat maakt het nou uit?

Zonder sokken, dat ziet er leuker uit ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, da's goor. Ook buiten de klas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen leraren met sandalen en niemand maar dan ook NIEMAND met sokken in zij nsandalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over de sokken had je gelijk, mara over de sandalen
Een leraar moet vooral zichzelf zijn en zijn eigen persoonlijkheid kunnen tonen. In de eerste plaats goed les geven en niet in zijn badkleding voor de klas!
D.w.z. hij brengt zijn eigen smaak naar voren, wetende dat hij nooit een voorbeeldfunctie heeft qua kleding) en als daar sandalen bij passen (al dan niet met passende sokken) dan is dit aanvaardbaar en niet per definitie verwerpelijk. Als hij overwegend negatieve reacties krijgt dan is er waarschijnlijk iets anders (ernstigers) aan de hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker wel sandalen, zonder schoenen is het ook niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen moet gewoon aantrekken wat ie zelf wilt. Al is het sandalen, wat maakt het uit. Als die leraar er zich prettig bij voelt moet ie dat zeker doen.

Toegevoegd op 25-05-2009 18:43:16
En zo ook met sokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik die reacties hierboven lees, aj aj.
Ik loop zomer en winter op sandalen, in de winter met sokken (zwart, geen geitenwollen ;-) )
Alleen als de sneeuw enkel hoog ligt doe ik dichte schoenen aan.
En als ik een pak draag heb ik ook dichte (nette) schoenen aan.
Sinds ik dat doe heb ik nooit meer koude voeten en geen zweetvoeten meer.
Ik zou dus ook niet weten waarom je voor de klas geen sandalen mag dragen.
Wat mij betreft mag je voor de klas alles dragen wat je wilt mits tussen knieen en schouders bedekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
groot gelijk heb je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk bepaal je het zelf. Ik vind dat je wel een punt maakt als je merkt dat het beter is voor je eigen voeten.
Dit is een hele leuke vraag! Als pubers al met afschuw reageren op wat vaders aan trekt, hoe is dat in een klas met 30 pubertjes (ik ga even uit van een middelbare school). Er zijn leraren die zich daar iets van aantrekken ;o) en leraren die zich er niets van aantrekken en aandoen wat ze zelf lekker vinden zitten.

De school schrijft (meestal) geen kledingvoorschrijften voor, dus docenten mogen dat zelf bepalen. Wat dat betreft is een docent ook natuurlijk zijn eigen baas in de klas. De klas is zijn werkruimte en de leerlingen komen in zijn klas. De docent mag daarin zelf zijn regels bepalen. Ik

Ik vind zelf dat ik voor de klas een voorbeeldfunctie ben en wil professioneel overkomen. Ik ben wel voorsstander van een drescode (bron 1). Toen ik nog voor de middelbare schoolklas stond kwam ik ook meestal wel in pak, maar in ieder geval altijd in nette kleren (bijv. nette broek en overhemd, stropdas). Sandalen en een korte broek zou ik dan niet zo snel aantrekken, of de mussen moeten van het dak vallen. De meeste scholen hebben namelijk geen airco. Dus soms moet je praktisch wel afwijken om het werkbaar te houden. En er zijn ook hele sportieve sandalen met bijpassende sokken.

Ik denk dan zelf niet aan de bruine leren sandaal met witte sportsokken. Dat spreekt voor zich. Voor je het weet sta je op Hyves (bron 2)

Toegevoegd op 26-05-2009 10:15:46
Eventueel kan je sandalen nemen zoals onder waarin je ook makkelijk zonder sokken in kan.

Wat ik me nog even bedacht: Ik denk dat de meeste reacties op de kleding van de docent komen door leerlingen, niet van collegea of leidinggevenden. Leerlingen in de pubertijd zijn daar erg gevoelig voor. Je kunt daar niet in mee gaan, dat win je nooit. Dan is het beter jezelf te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toffe reactie !
Ik heb erg gelachen om deze hyves !
ik wist niet dat dit zo leefde onder de lleerlingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet. Dat is het leuke van Goede Vraag!
Ik zou het zelf niet doen in combinatie met sokken, omdat ik er zelf een hekel aan heb. Bij leraren heb ik me er nooit écht aan gestoord op de middelbare school - 't waren toch wel rare wezens, ook zonder rare sandalen. Op zich kunnen (leuke/sportieve) sandalen wel vind ik, of (mooie) (teen)slippers, als het erg warm is.
Haha de geur van zweetvoeten is vervelender dan sandalen oid, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk mogen sandalen voor de klas... bij voorkeur zonder sokken natuurlijk. In een van de andere antwoorden staat dat leraren het goede voorbeeld zouden moeten geven... wil deze persoon hiermee zeggen dat sandalen het grote kwaad zijn? Lijkt me toch niet eigenlijk...

Goeie vraag trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je zelf moet weten wat je aan doet als je voor de klas staat, maar liever geen sokken in de sandalen zoals 2 leraren bij ons doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sandalen of pumbs boeit me niet. Van mijn part dragen ze crocs ; schoeisel is een kwestie van voorkeur en gezondheid, en vooral ook van smaak, maar zelden of niet aanstootgevend.
Leraressen met heupbroeken waar de tattoos bovenuit piepen en naveltruitjes vind ik heel wat kwalijker, als je het over voorbeeldfuncties hebt. En jazeker, die zijn er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zouden het illegaal moeten maken bah