Wat zijn aan te raden vakken voor je profiel?

Ik moet aan het eind van dit schooljaar mijn profielkeuze maken, maar welke vakken kan ik nu het beste nemen:
Frans/Duits/Latijn
Wiskunde A/Wiskunde B
Natuurkunde/Aardrijkskunde
Ook wil ik weten welke vrije keuze vakken ik het beste kan nemen.
Ik wil graag de studie Dierenarts gaan volgen na de middelbare school.

Toegevoegd na 3 uur:
Dit zijn vakken die er zowiezo bij horen. De andere vakken staan gewoon al vast.

Toegevoegd na 21 uur:
Maar nu moet ik nog weten of Wiskunde A of Wiskunde B handiger is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dierenarts wil worden moet je inderdaad sowieso latijn nemen! Je moet namelijk de namen van alle spieren, botten en weet ik veel in het nederlands, engels en het latijn kennen..
En natuurkunde is ook een pre bij de opleiding dierenarts..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zie niet echt vakken in je pakket die je nodig hebt.
Lees onderstaande link
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
maakt niet uit staat niet in de eisen
Gezondheid en natuurkunde, zijn de vakken die je echt nodig hebt.
Mij lijkt het ook handig om er latijn bij te doen.
Praat anders een met je decaan of klasseleraar, wie dan ook op school, die je kan adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd keihard aan mijn cv gebouwd en koos altijd de vakken die het beste bij mijn toekomstplannen hoorden.

Terugkijkend zie ik dat de belangrijkste overweging bij je keuze is: doe die vakken die je leuk vindt!

Want als je al bij je vakkenkeuze de dingen kiest die je leuk vindt (en die je dus liggen), dan sluit dat misschien opleidingen af, maar dan is dat ook een teken dat die opleiding misschien inhoudelijk niet zo dicht past bij wat jij leuk vindt en wat je belangrijk vindt.

Doe de dingen die je leuk vindt en de kans dat je succesvol wordt in de dingen die bij je passen neemt enorm toe.

Misschien wordt je dan niet de meestverdienende persoon op aarde, maar je wordt wel een stuk gelukkiger en je leven wordt er een stuk beter op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Latijns en Natuurkunde sowieso voor Dierenbehandelaar.