Is ICT een meerwaarde in het onderwijs?

Vergeleken met grote multinationals[de zakenwereld] staat ICT in het primair onderwijs nog in de kinderschoenen. Komen we nog wel uit die vicieuze cirkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alleen als de overheid soort dat er geldmiddelen vrijkomen. Of en daarvoor zouden we de begrotingen van de scholen moeten beoordelen het geld verkeerd wordt ingezet

Toegevoegd na 21 seconden:
soort is zorgt
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Méér dan dat: Een 'must'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, meestal zou je denken dat het andersom is. Kinderen van tegenwoordig groeien op met hyves, skype, twitter etcetera en ook een eigen website maken of fotoshoppen zijn de meeste kinderen heel goed in. Ouderen zijn vaak degene die soms (ook zij leren snel) nog moeite hebben met de vele mogelijkheden van computers en internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het onderwijs is de manier waarop je tot een resultaat komt belangrijker dan het resultaat zelf. De meeste applicaties zijn resultaatgericht en hebben dus voor het bedrijfsleven een grotere meerwaarde dan voor het onderwijs. Ze nemen je werk uit handen, terwijl leerlingen (vooral in het primair onderwijs) juist moeten leren hoe ze zelf moeten werken.

Omdat de doelstellingen zo verschillen, moet je de ICT ontwikkeling in het onderwijs anders beoordelen dan die in het bedrijfsleven. Dat neemt niet weg dat veel scholen te weinig budget krijgen voor goede, recente computer hard- en software.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een digiboard, waarop de leraar de les stof interactief kan weer geven is geweldig. Ook kunnen de leerlingen dan een presentatie (spreekbeurt) geven met ondersteuning van powerpoint. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat de leraar bijvoorbeeld "hoe werkt een vulkaan" alleen behandeld met een utube filmpje.