Wel trouwen, maar elk in eigen huurflat blijven, zonder toeslagen e.d. Gevolgen voor ABP?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3K
jc54
4 jaar geleden
Het toont in ieder geval van een niet erg sociale instelling. Voor mogelijk een paar Euro's gewin een woningzoekende de kans op een huurflat ontnemen.

Antwoorden (2)

Voor je pensioen maakt dat niets uit jij bouwt net als je samen woont als je werkt je eigen pensioen op.
4 jaar geleden
Ja dat heeft gevolgen:
"Door te trouwen, een geregistreerd partnerschap aan te gaan of uw partner aan te melden is het nabestaandenpensioen geregeld, maar er zijn ook gevolgen voor uw pensioen:

uw pensioen wordt lager als u pensioen heeft opgebouwd vóór 1995.
uw partner heeft meestal recht op een deel van uw ouderdomspensioen als u en uw partner uit elkaar gaan
uw partner houdt recht op nabestaandenpensioen als u en uw partner uit elkaar gaan
Ontvangt u al pensioen van ABP? Dan kan trouwen of samenwonen invloed hebben op uw pensioen. Zie ook 'Speciaal voor gepensioneerden' hieronder."