Wat is de doelstelling van Albert Heijn als het gaat om marktaandeel de komende jaren?

Weet iemand dat, misschien met bron?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

In bijgaand verslag van 13 april 2010 worden woorden gewijd aan de activiteiten van het concern. Het marktaandeel van AH in Nederland was in 2009 het hoogste ooit: 32,8 %.
Een verdere verhoging zal niet het primaire doel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Marktleider blijven is het doel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat er een helder geformuleerde doelstelling is omtrent het marktaandeel. Gebruikelijker is het, om een doelstelling te hebben over b.v. de winst, of het aantal winkels.

Er zal maar één doel zijn, en dat is om het marktaandeel niet kleiner te laten worden, en liefst wat te laten groeien. Maar dat lijkt me zo logisch, dat een aparte vermelding daarvan, bijna een beetje koddig overkomt.

Reken er maar op, dat er dag in dag uit op gestudeerd wordt, op hoe dat marktaandeel te vergroten. Zo zullen er vandaag ook weer mensen bij AH druk bezig zijn geweest, met het analyseren van de 1 Euro aanbiedingen van C1000, en wat daarop het antwoord zal zijn. Anderen zullen weer het aantal Jumbo winkels hebben geteld, en nauwkeurig hebben bestudeerd waar AH's weg moeten, en waar kansen zijn voor groei.

Want hoewel het nu niet zo zichtbaar is, heerst er nog steeds een enorme concurrentieslag tussen de supermarkten onderling. Het is niets anders dan reageren op elkaar.