Eens met antwoord van Donna1 met de aanvulling dat je als 1e huurder dan wel het risico loopt als huurder 2 opzegt. Dat moet je goed regelen met elkaar (vastleggen ook!) en je moet even kijken of het niet door de verhuurder wordt gezien als onderhuur wat wellicht bij hem/haar niet mag.
Zorg dat je weet wat je risico's zijn als hoofdhuurder of maak een deal met de verhuurder dat hij met jullie beiden een contract geeft voor jullie deel. Hier zitten natuurlijk ook weer haken en ogen aan als 1 van jullie opzegt.
Weet waar je aan begint en zorg dat je de mogelijkheden onderzoekt en daarna samen de beste oplossing kiest.

Succes en veel werkplezier samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eenmansbedrijf 1 zet het contract op zijn naam en verhuurt een deel onder aan eenmansbedrijf 2.

Eventuele onkosten kan je natuurlijk verrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere ondernemer is in principe aansprakelijk tot nakoming van de verplichtingen die hij/zij is aangegaan.
Als dat de helft van de huursom betreft, dan is dat zo.

Als de verhuurder toestaat het object te splitsen, kunnen beide ondernemers een afzonderlijk deel huren.

Zo niet, dan beland je in een situatie van onderhuur. Maar of dat zo verstandig is?

En waarom geen VOF aangaan? Daarmee verlies je geen zelfstandigenaftrek en/of startersaftrek!?