Kan en mag een keukenboer na de betaling nog een na rekening sturen?

wij hebben een keuken gekocht bij kc en dat is heel rommelig gegaan.Na dat er veel te veel berekend was, is hij de fout ingegaan door 1025 invermindering te brengen voor een 2de x (was er al als korting afgehaald)voor het plaatsen van de keuken.Echter wij zouden hem dan zelf plaatsen.Nu word hij vandaag bezorgt en komen ze hem dinsdag plaatsen.De rekening is betaald dus kunnen ze die 1025 nu als nog opeisen als we hem als nog laten plaatsen?of is dat hun fout?of ben ik verplicht te zeggen dat we hem zelf zouden plaatsen?

Toegevoegd na 3 uur:
ik heb gebeldt met kc keukenconcurrent,daar werd mij verteld dat het zelf plaatsen was door gestreept en dat hij dus geplaats moet worden met de totale rekening waar wij voor getekend hadden.Dus deze mevrouw vertelde dat het bedrag wat wij betaald hebben inclusief het plaatsen is.Dus zegt de mevrouw dat is dan lekker mee genomen zo.
dus nog even een paar dasgen geduld nu en ik kan weer genieten van een mooie keuken voor weinig geld nu....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou in dit geval toch gewoon overleggen met de keukenboer, en gewoon betalen wat ik hoor te betalen.

Het lijkt een leuke meevaller zo, maar uiteindelijk is het broodroof als dit niet de bedoeling van de keukenboer was.

Voor mij voelt dit een beetje als "eerlijk duurt het langst" en ook al is het misschien de fout van de keukenboer, ik zou het toch netjes oplossen.

Geen onverwachte nota's meer achteraf dus. Ik zou wel die boer effe laten weten dat ik het niet op prijs stel dat gerommel over en weer.

Als de afspraak is dat je zelf plaatst, moet je de keuken ook zelf plaatsen. Als zij het doen, kun je de nota verwachten. Wel zo eerlijk ook.

Een fout in jouw voordeel betekent nog niet dat de fout niet ontdekt en hersteld wordt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als jij die korting hebt gekregen oa omdat je hem zelf zou plaatsen, dan zouden ze je het plaatsen van de keuken inderdaad alsnog in rekening kunnen brengen als je besluit dat zij hem alsnog moeten plaatsen, ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je loopt het risico dat het plaatsen van de keuken duurder is dan de korting die je hebt gekregen. Als je er niet vooraf over begint, krijg je straks mogelijk een hogere rekening dan die 1.025 omdat je niet goed hebt afgesproken wat het plaatsen kost. Jij denkt dat dat 1.025 is, maar het zou kunnen dat het werkelijke bedrag hoger is.

Ik ken keukenkampioen (heb er ook een keuken gekocht) en het zijn gewoon boeven. Neem tenminste aan dat je dat met kc bedoelt.