Heeft iemand ervaring met het opstarten van een vennootschap EURO NV of EURO CV?

Ik zou graag beginnen als renovatiewerken maar ik heb niet veel kapitaal om te beginnen maar wil toch niet starten als eenmanszaak.
Op het internet vond ik EURO NV of EURO CV, enkel 875 euro opstartkosten en al de voordelen van een bvba of nv maar niet het nadeel dat je een groot startkapitaal moet hebben.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Geen ervaring mee, maar je kunt ook gebruik maken van de engelse limited, wat vergelijkbaar is met de nederlandse BV, maar zonder de 18.000 euro verplichte inbreng. Overigens wordt binnenkort het nederlandse BV recht gewijzigd waardoor ook bij ons de (hoge) verplichte inbreng komt te vervallen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook kan is de nederlandse coorperatie, maar das wat een ingewikkeldere constructie die je met 2 personen moet oprichten, de oprichtingskosten zijn daarom ook hoger.