hoe 'begin' je een boerderij?

ik zou heel graag een boerderij willen hebben. en dan geen boerderij-huis met een paar beestjes, maar een echt lopend boerenbedrijf. maar...hoe kom je daaraan, als je geen grote zak met geld hebt en geen familie van wie je een boerderij kunt erven? het hoeft niet perse in nederland te zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Allereerst moet je een gedegen opleiding volgen op een agrarische school. Je leert hier alles over je veestapel, wetgeving, en natuurbeheer. Daarnaast moet je natuurlijk heel veel ervaring opbouwen, dus zorg dat je ergens als weekend- of avond hulp aan de slag kan, Op de boerderij is altijd werk te doen, dus je kunt zeker bij een boerderij je handen uit de mouwen steken!

Als je daarna nog steeds die droomwens hebt, kun je proberen een boerderij over te nemen in Nederland, er staan er veel te koop. Maar daar heb je wel centjes voor nodig, met een gedegen marketing plan, en een goed doordachte formule. (bijv door je te onderscheiden in de markt door "groen"te gaan boeren) maak je wel kans om een financiering los te peuteren bij een bank.
Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Farmville @ Facebook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een boer trouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Redelijk hopeloos zonder zak geld...

Ga werken op een boerderij en probeer om een deel van je loon uitgekeerd te krijgen als aandeel in het bedrijf. En hoop dat je tegen de tijd dat de boer aan opvolging denkt, genoeg krediet kunt krijgen bij de bank om het bedrijf over te kunnen nemen.

Of zoek een bedrijfsopvolger om mee te trouwen, inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Nederland wordt dat niks als je geen opstapje hebt.
Je maakt nog de meeste kans in Canada..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Landbouwschool om te beginnen. "Vroeger"hoefde je niet door te leren als je toch de boerderij van je ouders overnam. dat werkt niet meer tegenwoordig.
13 jaar geleden
Meestal erven van je ouders.