Mag ik cosmetica producten die ik gekocht heb bij een online webshop doorverkopen?

Ik overweeg om een webshop/retail constructie op te zetten waarbij ik cosmetica producten op koop bij een webshop buiten de EU (Afrika), welke wel levert aan de europese markt. Ik wil deze producten graag op de Nederlandse markt brengen onder mijn eigen merknaam. Mag dit, of maak ik dan inbreuk op merkrecht?

Een andere optie is om de producten te retailen met de originele merknaam.

een jaar geleden
1.9K
jc54
een jaar geleden
Als je een dergelijk bedrijf opzet, dan schrijf je je ook in bij de KvK. Hier kunnen ze je ook informeren omtrent het opzetten van je bedrijf en wat wel en of niet mag.

Geef als eerste antwoord