Welke vergunning zijn er nodig om thee en kruiden via Internet te verkopen?

Hallo. Wij willen graag thee en kruiden verkopen via onze webwinkel. De thee komt uit Bulgarije. Zij er vergunningen nodig wat betreft kwaliteit? Dank u.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

plantaardige producten mag je niet altijd zomaar invoeren daar is meestall een PD (verklaring van de plantenziektekundige dienst voor nodig
De invoer van plantaardige producten is wettelijk gereguleerd. Met de planten kunnen organismen meekomen die schadelijk zijn voor de teelt van planten en de handel daarin binnen de Europese Unie ( EU). Voor een aantal planten, vaak van een specifieke bestemming, geldt vanwege het hoge risico een invoerverbod. Deze planten of plantendelen mogen dus niet worden ingevoerd in de EU.
op de volgende link kun je meer info vinden en als het niet duidelijk is of de kruiden en thee onder de fytosanitaire maatregelen vallen moet je contact opnemen met de PD die verantwoordelijk is voor de regio waar je het wil invoeren http://www.minlnv.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het verkopen van thee en kruiden via internet zijn geen speciale vergunningen nodig.
13 jaar geleden
Zover ik weet is er geen speciale vergunning nodig.
Wellicht dat je als je boven een bepaald bedrag komt dat er dan belasting over betaald moet worden, daar moet je je wel goed in verdiepen anders kan het een duur geintje worden.

En vraag het anders even na bij de Kamer van Koophandel, KVK.