Wat zijn je rechten als werknemer bij overname van het bedrijf?

De nieuwe eigenaar eist van mij dat ik een keus maak om te blijven of ontslag te nemen.het overnemen van mijn contract staat in de koopcontract en nu eist hij dat ik voor maandag de keus maak terwijl de overdracht (sleutel en betaling)pas 1 nov is. Hij is naar mijn mening nogal opdringerig.
De vraag is nu of hij dit mag eisen terwijl alles nog niet rond is

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Wat is het probleem je kunt toch gewoon ja of nee zeggen is dat zo moeilijk?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het probleem is dat er verder niks is gecommuniceerd van hoe en wat. En krijg geen duidelijk antwoord alles is onduidelijk enzovoort
gvrox
3 jaar geleden
Kijk, deze vraag is al een stuk duidelijker gesteld (eerst had je het over "blijven of meegaan" bijvoorbeeld). Wat is er mis met de keuze om te blijven, ontslag nemen kan toch altijd later nog ? Niet netjes dat het op een opdringerige manier gaat.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nou hij geeft ons de tijd tot maandag 26e terwijl de overname pas een week later zou zijn.
Omdat mijn contract in de koopcontract zit mag hij die eis niet stellen toch?
tinus1969
3 jaar geleden
Arbeidscontract loopt gewoon door als je werkgever wordt overgenomen. Hele verzoek van nieuwe baas is onzinnig.

Antwoorden (1)

Als een bedrijf wordt overgenomen, dan is dat inclusief alle verplichtingen die er bij dat bedrijf horen. Dat betekent ook dat alle verplichtingen ten aanzien van de werknemers worden overgenomen.
De werknemers behouden alle rechten die ze hebben bij de 'oude' werkgever.

MAAR:
er is door de overname wel iets gebeurd, er komt waarschijnlijk een andere directie en een ander beleid. Het kan zijn dat er een reorganisatie aan komt, waardoor er wordt afgeslankt.
Het lijkt er nu op, door de intimiderende communicatie, dat hij graag van een aantal werknemers af wil en het is voor hem het goedkoopst als die zelf ontslag nemen. Daarom wil hij zo vroeg mogelijk al jullie antwoord op de vraag of je ontslag wil nemen, dan heeft hij dat alvast op papier.
Ik zou gewoon blijven zitten en geen ontslag nemen, want dat ontneemt je van al je rechten.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ok dank jewel