Wat kunnen voordelen zijn van een dochterbedrijf ten opzichte van het orginele bedrijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Meestal gaat dat i.c.m. met een holding.
Wanneer de activiteiten van de dochter niet genoeg baten opleveren gaat de dochter failliet en niet de gehele BV.

Wanneer er geen dochter is gemaakt, is het mogelijk dat de gehele BV failliet gaat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten uit te leggen:

Een holding is een BV boven andere BV's.

Stel een bedrijf doet in grondverzet en in verhuur van machines om het grondverzet te vergemakkelijk bijvoorbeeld minikranen.

Dan kan er een holding worden opgezet bijvoorbeeld "wolgen holding".

Onder die holding worden dan 2 BV's gehangen:

- Wolgen Grondverzet BV
- Wolgen kraanverhuur BV.

Gaat de kraanverhuur failliet, gebeurt er (vrijwel) niks met Wolgen grondverzet. (vanuitgaande dat het failliet niet door eigen schuld komt)

Een BV is een rechtsvorm. De meeste bedrijven hebben BV als rechtsvorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De kantoorkosten kun je lager houden doordat je dat zo veel mogelijk door het moederbedrijf laat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dochter mislukt hoeft het moederbedrijf daaronder niet mee failliet te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij gebruik van klantenbestanden tussen de moeder en dochter(s) geldt dit niet als verstrekt aan derden.

Er zijn in de jaren heel wat dochters opgericht om klanten verkooptechnisch te mogen benaderen rondom de verhuisservice van TNT Post. Zoals samen met voormalig energiebedrijf Essent of datamarketeer Cendris.
Slim truukje waar de mensen de dupe van zijn, en vragen zich af hoe ze in hun bestand terecht zijn gekomen.

Toegevoegd na 12 minuten:
--
Gebruik van persoonsgegevens:
Verder gebruiken wij uw gegevens om met u te kunnen communiceren en om u op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en producten van de TNT Post Verhuisservice of van andere producten en diensten van TNT Post M&S en/of haar groepsmaatschappijen en/of andere (gerelateerde) bedrijven. Als u deze informatie niet meer wilt ontvangen kunt u ons dit melden via de Klantenservice onder vermelding van 'Blokkering adresgegevens'
--
Binnen een groepsmaatschappij mag zoiets, wel slechte zaak dit.