Wat houden de versoepelde publicatie regeling voor kleine ondernemers nu precies in?

Hoeft je dan, als je een BV hebt geen jaarverslag meer te laten maken? Of hoef je het niet meer ter in zage te geven aan de KvK?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als directeur aandeelhouder van een BV ben je verplicht je jaarcijfers ter inzage bij de KvK neer te leggen. Als aandeelhouder van een CV of NV hoef je dit niet te doen...

Het feit dat je directeur eigenaar bent van een BV wilt overigens niet zeggen dat jij je eigen gegevens prijs moet geven. Maar wel die van de BV die als rechtspersoon opereerd...

Ook bij een VOF liggen de jaarcijfers ter inzage bij de KvK...

Als éénmanszaak kun je de jaarcijfers ter inzage leggen bij de KvK. Hiertoe kan de KvK je echter niet verplichten...

In het kort samengevat...