Kan ik in mijn geval 3 jaar belasting middelen?

Ik heb al lang een eigen bedrijf en heb het komend jaar een flink hoge aanslag. Mijn winst varieerd elk jaar, ik had in de twee voorgaande jaren een veel lagere aanslag. Dus ik wil graag weten of het mogelijk is om 3 jaar te middelen. Er is misschien alleen een kinkje in de kabel. In die 3 jaar is de rechtsvorm van het bedrijf veranderd van vof naar eenmanszaak. Ik heb de eerste 25 met mijn vader samen gewerkt, maar hij is sinds 2013 uit de vof gestapr en ik ben nog alleen over. Wie weet hier meer over?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Ivana
7 jaar geleden
Neem voor een bedrijf altijd een goede accountant in de arm. Die mensen verdienen voor jou hun eigen salaris terug en je voorkomt fouten. Ze kennen de mazen in de wet en helpen je aan advies en een zo laag mogelijke belastingafdracht.Dan ben je safe en krijg je niet achteraf navorderingen die je niet op kunt hoesten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De belastingdienst en wellicht de kamer van koophandel. Op informatie die je hier krijgt zou ik me niet durven verlaten. Tip van Ivana is ook een uitstekende.

Het beste antwoord

Een verzoek tot middeling inkomens is eenvoudig. Er zijn verschillende sites die u kunnen helpen een eventuele teruggaaf via middeling te onderzoeken. U hoeft alleen maar 3 belastbare inkomens box 1 over 3 aaneengesloten jaren in te vullen en u ziet per direct het resultaat. Het vak van de betaalde inkomstenbelasting en premies kunt u openlaten. Er is wel een drempel van € 545. Onderzoekt u verschillende mogelijke jaren, bijvoorbeeld 2011, 2012 en 2013 óf 2012, 2013 en 2014 enzovoort. De aangiften van de 3 jaren moeten definitief zijn. Tot 36 maanden nadat alle 3 aangiften definitief zijn geworden kan het verzoek worden ingediend.

Voorbeeld: Als bijvoorbeeld de aangifte van 2012 in najaar 2013 definitief is geworden kan er over 2010, 2011 en 2012 nog middeling inkomens worden aangevraagd. In de bronnen 3 sites die de middelingsberekening voor u kunnen uitvoeren. En de informatie geven die bij het middelingsverzoek hoort.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Een concept voorbeeldbrief met het verzoek tot middeling vindt u hieronder:

Belastingdienst ……….(regiokantoor)
(je) Naam, adres, leeftijd, BSN-nummer, evtl. telefoonnummer
Datum:

Onderwerp: verzoek middeling inkomens —————(naam) over de jaren …. …, ….…. en …....

Geachte inspecteur,
Op basis van bijgevoegde berekening wil ik graag in aanmerking komen voor middeling van inkomen box 1. Dit over de jaren …., …., en ….

Ondertekening
(voor de berekening kan de print van de site gebruikt worden - deze als bijlage bij het verzoek toevoegen)
fisbel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk, bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Kinkje in de kabel is geen kinkje. Het gaat niet om welke rechtsvorm dan ook. Het gaat om jouw box 1 inkomen in 3 aaneengesloten jaren. Succes!