Kun je ergens nagaan wat het betalingsgedrag van een debiteur is? Zo ja, waar doe je dat dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, er zijn bepaalde bureaus die daarover (tegen betaling) informatie kunnen verschaffen. Graydon is een bekende maar er zijn meer bedrijven die inlichtingen kunnen verschaffen over de kredietwaardigheid van een debiteur.

Die bureaus halen hun informatie uit openbare bronnen, zoals de Kamer van Koophandel, rechtbanken, sanctielijsten, kranten, internet, sectorinformatie e.d. Verder maken ze gebruik van informatie uit eigen bron, waaronder informatie van klanten en leveranciers.

Ik vermoed overigens wel dat die informatie hoofdzakelijk beschikbaar zal zijn over grotere bedrijven, dus niet over de "eenmans kapperszaak om de hoek".
Computoon
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen in je eigen boekhouding, je kunt trachten met andere leveranciers van de debiteur contact op te nemen en te kijken of er betalingsproblemen zijn maar er is nergens een registratie als het gaat om bedrijven onderling.