Ook een ondernemer moet uiterlijk 1 mei aangifte doen.
Maar als je voor 1 april aangifte doet krijg je wel de garantie dat er voor 1 juli een voorlopige of definitieve aanslag binnenkomt. Die garantie vervalt voor mensen die na 1 april aangifte doen.

De periode om aangifte te doen voor de inkomstenbelasting (IB) is veranderd. Voorheen moest er voor 1 april aangifte worden gedaan. Sinds 2015 kun je aangifte doen tussen 1 maart en 1 mei. Die periode wordt mogelijk verder opgerekt.
Reden is de drukte voor de Belastingdienst en bijbehorende technische storingen in voorgaande jaren. Ook heeft de gewijzigde aangifteperiode te maken met de optie om gebruik te maken van een 'vooraf ingevulde aangifte'.

Uitzonderingen
Er zijn nog enkele uitzonderingen. Mensen mogen nog wel voor 1 maart hun aangifte doen, maar dan moeten hun fiscale adviseurs gebruik maken van de zogeheten ‘beconregeling’. In het kader van de Hulp bij Aangifte (Huba) mag ook nog voor 1 maart aangifte worden gedaan.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helder en duidelijk!