btw aangifte produkten eigen gebruik, hoe en ieder kwartaal of 1x per jaar?

Ik koop voedingsprodukten in en maak hier voor mezelf ook gebruik van.
Zowel de voorbelasting voer op ik alsmede de btw doorberekening aan mezelf. Moet ik dit eigen gebruik bij de btw aangifte opvoeren en moet dit per kwartaal of aan het einde van een boekjaar ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal om een relatief klein bedrag gaan.
Dan maakt het niet veel uit wanneer je verrekend. Om het voor jezelf makkelijk en duidelijk te houden doe je dit bij voorkeur per periode waarin je je btw aangifte doet. (waarschijnlijk per kwartaal) En ja dat moet en het moet ook vast per kwartaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ideaal splits te de rekeningen. (dus 2 keer afrekenen bij de Makro)

Antwoorden (2)

BTW moet je afdragen voor de producten die je doorverkoop, dit gaat per maand of per kwartaal. na dat je een BTW nummer heb gekregen van de belastingdienst. op de producten die je zelf gebruikt heb je toch geen factuur gestuurd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar wel een factuur van gekregen als onderdeel van de rest van de inkoop, dus btw over betaald en die mag niet verrekend worden met de verkochte producten.
Klopt niet helemaal monaliza

Bij een btw aangifte kun en moet je indien van toepassing btw over privégebruik aangeven. Bijv over producten die je zelf gebruikt of bedrijfsmiddelen zoals een telefoon of auto

Dit mag één keer per jaar op de aangifte van kwartaal 4. Het mag ook per kwartaal dan spreid je de kosten.