Wat betekent het faillisement van DA voor de plaatselijke franchisenemer?

http://www.nu.nl/ondernemen/4190014/moederbedrijf-drogisterijketen-da-failliet-verklaard.html

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

In ieder geval dat hij geen goederen meer kan kopen bij het "moederbedrijf" in Zwolle en dat hij eventuele aanbetalingen voor die goederen kwijt is.

Het rommelde al langer bij DA. Een aantal franchisenemers had de overeenkomst met DA niet meer verlengd. Ook betaalde niet iedereen zijn facturen op tijd aan DA.

Wat er verder gaat gebeuren, is niet duidelijk. Stel dat er geen doorstart komt, dan vermoed ik dat het merk op termijn uit het straatbeeld verdwijnt en dat de franchisenemers voor een formule van een andere drogisterijfranchisrgever kiezen, als die nog "vrij" is in het desbetreffende winkelcentrum.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoor net, ik meen bij Nieuwsuur, dat DA wordt overgenomen door de Nederlandse drogisterij service, waardoor de naam DA mogelijk toch blijft bestaan.
http://nos.nl/artikel/2077809-holland-pharma-neemt-failliet-da-over.html