wat als je je webshop niet in schrijft bij de kvk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je webshop hoeft niet ingeschreven te worden in de kvk. Of jij als ondernemer (als je daaraan voldoet) dat moet zal afhangen of je voldoet aan de creteria.
http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/

Antwoorden (1)

Voor de wet is het verplicht je als onderneming / bedrijf / zzp-er in te schrijven bij de KvK .
Het gaat om een toko met winstoogmerk en dan moet je dus belasting betalen.

Schrijf je je niet in, dan ga je belasting ontduiken en dat mag natuurlijk niet.
Of je je in m.o.e.t. schrijven, dat ligt er aan. Kijk in onderstaande tekst en linken.

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/
Verplicht voor ondernemingen en rechtspersonen

Alle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland moeten zich inschrijven in het Handelsregister.

Volgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken. In de praktijk is het soms lastig om precies te bepalen wanneer er sprake is van een onderneming.

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/onderneming_starten/schrijf_uw_bedrijf_in_bij_de_kamer_van_koophandel/

Toegevoegd na 1 uur:
Het antwoord op deze vraag staat al in de tekst, maar hierbij iets duidelijker:

Het gaat om een toko met winstoogmerk en dan moet je dus BELASTING BETALEN.

Schrijf je je niet in, dan ga je BELASTING ONTDUIKEN en dat mag natuurlijk niet.

Daarna krijg je dus problemen wegens belasting ontduiken, wat ten eerste resulteert in een boete [zie bron] van de belastingdienst .

>>>Je moet daarvoor dus zelf in actie komen.

Of je je in m.o.e.t. schrijven, dat ligt er aan. Kijk in onderstaande tekst en linken. Bij de KvK kun je informatie opvragen.

Antwoord

Als je je niet inschrijft bij de KvK dan loop je risico op tenminste een boete, want je vraagt geen belastingformulieren aan om te betalen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/u_moet_betalen/boete

Toegevoegd na 1 uur:
N.B. [ toevoeging ] of je je moet inschrijven is puur afhankelijk van je winst. Zie hiervoor informatie bij de Kamer van Koophandel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
In de praktijk is dus het antwoord, ja dat moet, tenzij de webshop echt alleen maar een hobby is waar je geen winst maakt en geen winst wil maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag staat al in de tekst, maar hierbij iets duidelijker: Het gaat om een toko met winstoogmerk en dan moet je dus BELASTING BETALEN. Schrijf je je niet in, dan ga je BELASTING ONTDUIKEN en dat mag natuurlijk niet. Daarna krijg je dus problemen wegens belasting ontduiken, wat ten eerste resulteert in een boete [zie bron] van de belastingdienst . >>>Je moet daarvoor dus zelf in actie komen. Of je je in m.o.e.t. schrijven, dat ligt er aan. Kijk in onderstaande tekst en linken. Bij de KvK kun je informatie opvragen. Antwoord Als je je niet inschrijft bij de KvK dan loop je risico op tenminste een boete, want je vraagt geen belastingformulieren aan om te betalen. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/u_moet_betalen/boete
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk +. De belastingdienst is niet makkelijk als het om fraude gaat.