Het lijkt mij eerder een manier waarop je je produkten onder de aandacht brengt en verkoopt.

Bijvoorbeeld:
Binnen de uitgeverij zijn er verschillende verdienmodellen. Het verdienmodel van een uitgever is er meestal op gestoeld dat hij de adverteerder bereik biedt.

Het bedrijfsmodel geeft aan hoe de uitgever het geld gaat verdienen en welke inkomstenbronnen hij heeft.

Internet Verdienmodellen:

Affiliate marketing
Adverteren op internet:
Google AdSense.
Membership website
Ebooks
Webwinkel
Actie sites
Marktplaats /E- Bay
Gratis diensten aananbieden
Content websites / adverteerders
Weblog
Communities Domeinhandel
Instructievideo’s
Applicaties franchisenemer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bedrijfsmodel is meer dan een verdienmodel.
Een bedrijfsmodel gaat in op:
- operationele processen,
- organisatorische structuren en
- financiële verwachtingen.
Een verdienmodel gaat alleen in op het laatste.

Bedrijfs- en verdienmodel zijn alle twee onderdeel van een ondernemingsplan.