Wat doet een vakbond voor de werkgever?

Wat doet een vakbond voor een werkgever? Wat zijn de voordelen voor de werkgever?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vakbond(en) voor werkgevers zijn niet dezelfde als voor werknemers. Ze hebben vaak wel dezelfde functie, o.a. onderhandelen voor CAO's, zo dat niet elke werkgever mee aan tafel hoeft te gaan zitten bij deze besprekingen.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Vakbonden voor werkgevers noem eens een.
Dat zijn brancheorganisaties is iets heel anders.
Antoni
8 jaar geleden
Ik vermoed ook dat de vraagsteller wil weten wat een vakbond (van werknemers) doet voor werkgevers. De vraag is dus niet helemaal goed begrepen. Het genoemde voordeel geldt overigens wel: de werknemers zijn georganiseerd en de werkgever hoeft dus in voorkomende gevallen niet met iedere werknemer individueel te onderhandelen. "..., zo dat niet elke werkgever mee aan tafel hoeft te zitten bij deze besprekingen" wordt dus nu "..., zo dat niet elke werkNEMER mee aan tafel hoeft te zitten bij deze besprekingen".