Mag je producten (van ongeveer 6 euro) deur tot deur verkopen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vermoed dat je een vergunning van de gemeente nodig hebt.

Het beste antwoord

De regels voor aan de deur verkopen verschillen per gemeente.

In sommige gemeenten heb je daarvoor een ventvergunning nodig. Maar in andere weer niet. Dan moet je wel een melding doen.

Ook de voorwaarden van de ventvergunning of de melding kunnen per gemeente verschillen evenals de aanvraagtermijn, kosten en geldigheidsduur van een ventvergunning.

De makkelijkste weg is om de gemeente te bellen en hiernaar te vragen. Je kunt ook zoeken op "ventvergunning", "huis-aan-huisverkoop" of "straatverkoop" op de site van je gemeente.

Je kunt ook kijken in de Algemene Plaatselijke Verordening (=APV) van je gemeente want daar staan die regels in. Via Google vind je die vast of anders op de site www.overheid.nl
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat mag niet je hebt een vergunning of toestemming van de gemeente nodig