Hoeveel kost een bedrijfsverzekering voor een restaurant ongeveer?

Ik heb via logischverzekerd.nl de premie uitgerekend, maar deze komt uit rond de 70 euro. Kan dit wel? Persoonlijk vond ik het aan de lage kant. Het gaat om een restaurant met een omzet van 35000 per maand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Wat versta jij onder een "bedrijfsverzekering"?

Je kunt zo'n pakketpolis zo beperkt en uitgebreid maken als je zelf wilt.

Daarnaast zijn tarieven niet afhankelijk van omzet maar ook van loonsom, omvang inventaris en vaste kosten + netto winst (voor bedrijfsschade)

Ter indicatie onderstaand tarieven van een restaurant met een min of meer gelijkwaardige omzet (400.000 per jaar):

- aansprakelijkheid € 17,69 per maand
- inventaris/goederen € 44,71 per maand (voor een bedrag van €160K-)
- huurdersbelang / verbouwingsverbeteringen € 9,90 per maand (voor bedrag €41K)
Of dit een passende / toereikende dekking hangt oa af van personeel. Dit bedrijf heeft veel personeel (10 man ) en daarvoor nog:
- rechtsbijstand € 40,00 per maand
- Werkgeversaansprakelijkheid motorrijtuigen € 7,12 per maand

Waar: via een goede tussenpersoon, die kan samen met jou bepalen welke dekkingen wel en niet nodig zijn en aan de hand daarvan de juiste /best passende verzekeraar benaderen voor offertes. Dat is meestal niet alleen beter maar vaak ook goedkoper dan on line offertes: die sites zijn namelijk gewoon (van) tussenpersonen die dan de volle provisie ontvangen voor geen advies, terwijl je voor de zelfde of betere prijs ook WEL advies kunt krijgen.

Toegevoegd na 46 minuten:
Edit: en tarieven zijn ook (mede) afhankelijk van ligging, bouwaard, beveiliging, activiteiten van de eventuele buren en soort restaurant