Met de creditcard een zakelijke betaling doen van 20 euro naar china, moet ik daar nog kosten over betalen?

Maakt het ook nog verschil of ik in euro betaal of in Yuan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, de credit card maatschappij zal transactiekosten berekenen. Dat kun je zien in de afschrijving (AMEX), of is verstopt in de wisselkoers (Mastercard). Jij kunt niet kiezen waarin je betaalt, dat doet de leverancier die het bedrag in rekening brengt bij de cc maatschappij. De cc maatschappij rekent het dan om naar de valuta die aan de kaart gekoppeld is, hoogstwaarschijnlijk EUR. De Chinese leverancier heeft niets aan jouw euro's.