Stel : Hoeveel krijg je van een schroothandelaar voor de Eifeltoren?

In de veronderstelling dat je verplicht bent hem te slopen.
Dus niet als monument opbouwen in één of andere polder

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Eifeltoren weegt 7300 ton
Staalprijs= 140 per 100kg voor strippen.
Zeg voor de gein dat er 50% afgaat voor vervoer etc. zit je dus op een prijs van 700 per ton.
700*7300= 5.110.000. Dus zeer groffe schatting iets van 5 milioen. Voor de gein.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maakt het prijs verschil voor schoot uit of het een strip is of bijvoorbeeld een H-balk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het wel, maar ik had die even gepakt omdat het de minst afwijkende prijs per kg was. (voor het formaat)

Andere antwoorden (3)

Neem een oudijzerprijs van 8 cent per kilo, doe dat maal het gewicht van de eifeltoren, haal daar het geschatte aantal uren dat je er mee bezig bent om het aftebreken maal een uurloon af, trek daar het materiaalverbruik vanaf en zo kom je ongeveer op een prijs. :) Heb je iets in de aanbieding? :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan gaat het per kilo... is het alleen zorg om de beste prijs per kilo te krijgen... ik geloof dat die prijzen verschillend zijn, dus je mag je schroothandelaar niet met de Franse slag kiezen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De prijs per kilo maal het gewicht van de eifeltoren min een paar staven dynamiet om hem te slopen. en de vervoerkosten natuurlijk.