Zakelijke auto ook privé rijden, btw terug vragen of niet?

Ik heb zakelijk een (2e hands) bus gekocht, als ik hier ook privé in wilt rijden moet ik dan helemaal geen btw terugvragen of een gedeelte? Of is het ook af te kopen bij de belasting?

(Privé hebben wij een gezinsauto, maar ik rijdt ook wel eens in de bus privé als het nodig is)

Bus koste € 10.000,00 excl, btw is dus € 2.000,00 ik denk nu dat het beter is deze niet terug te vragen omdat het goedkoper is dan bijtelling.

Iemand met kennis van zaken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ook al trek je de btw niet af, dan heb je nog steeds te maken met een bijtelling voor privé gebruik van een auto dat behoort tot het ondernemingsvermogen, dat staat los van elkaar.

Dus gewoon de btw aftrekken en het te betalen btw bedrag voor het privegebruik betalen.

Op de site van de belastingdienst staat het allemaal netjes uitgelegd.