wat is het precaire recht? Ik kan het vaut geschreven hebben.

Toegevoegd na 14 minuten:
spreek uit als Pree kerrie... :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je hebt het goed geschreven. Precair recht is een afgeleid recht, met andere woorden, je hebt er geen volledig recht op. Bijvoorbeeld: asielzoekers kunnen een precair verblijfrecht hebben, een tijdelijk recht totdat er een uitspraak is.

Toegevoegd na 10 uur:
Ander voorbeeld van precair recht is 'recht van doorgang'. Je mag over het pad van je buren lopen als dat de enige toegang tot jouw woning is. Je kunt precair ook zien als tijdelijk recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het precariorecht bedoelt. Dat staat beschreven in de Bron.

Ik citeer hier de eerste alinea:

"
Onder de naam precariobelasting kan door een Nederlandse gemeente een belasting worden geheven ter zake van het hebben van voorwerpen onder, op of boven voor de openbare dienst bestemde gemeentegrond (artikel 228 Gemeentewet). Hierbij moet worden gedacht aan een winkeluitstalling en allerlei andere voorwerpen die op straat te vinden zijn. Minder bekend is dat ook voor erkers, luifels en andere uitbouwsels aan bedrijfspanden de belasting is verschuldigd. Voor wat betreft voorwerpen onder voor de openbare dienst bestemde gemeentegrond kan worden gedacht aan pijpleidingen, elektriciteitskabels, buizen en funderingen.
"

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms moet dit zelfs worden betaald als je aan het verbouwen bent, en er tijdelijk een vuilcontainer voor je huis wordt geplaatst.