C1000 is al een tijd onderdeel van Jumbo dus Jumbo is ook de baas over haar filialen, dus als Jumbo wil dat het een andere winkel word word dat dus ook zo.

Sorry voor mijn rare uitleg :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.jumbosupermarkten.nl/Bedrijf/Actueel-nieuws/Jumbo-en-C1000-samen-verder-onder-versterkt-Jumbo-merk/

Verkoop 136 winkels
Jumbo is voornemens om 82 winkels te verkopen aan Ahold en 54 winkels aan Coop. Deze verkoop is het gevolg van de voorwaarden die door de NMa aan de overname van ....

Ombouw naar Jumbo
De komende jaren zullen circa 300 C1000 winkels worden omgebouwd tot nieuwe Jumbo supermarkten. Daarmee zal het totale aantal Jumbo winkels uitgroeien tot circa 600

De meest c1000's waren in handen van C1000 zelf. Niet alle, die bij ons in de buurt is in handen van een filiaalhouder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eigenaar van c1000 (en dat is jumbo) heeft besloten dat het merk gaat verdwijnen.
Voor hun eigen winkels is dat natuurlijk makkelijk te regelen. Maar ook voor de franchisers heeft dat grote gevolgen. Je kan moeilijk franchisers zijn van een niet meer bestaand merk.

Daarom gaan veel oorspronkelijke franchisers over naar Jumbo. Ze krijgen voor die ombouw een financiële compensatie.