Welk fiscaal voordeel heeft een GmbH als de aandeelhouder een Nederlandse BV is?

Er is kennelijk een speciaal verdrag tussen NL en D, waarbij er een fiscaal voordeel te behalen is in Duitsland, mits er in de Nederlandse BV al andere omzetgerelateerde activiteiten zitten. Wie weet hoe het zit en wat er precies bedoeld wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In grote lijnen een holding ( een bv ) die in Nederland gevestigd is ( een administratie kantoor of brieven bus bv) die activiteiten rechtstreeks of via deelneming in een bv in het buiten land hoeft daar in Nederland heel weinig be lastig over te betalen . En ja volgens het verdrag bron heffing of zo iets als je in Nederland bet : hoef je dat dan niet in Duits land . Heel kort door de bocht heet dit de Rolling stone constructie . Die maken er ook gebruik van . Daarom is Nederland ook een belasting paradijs voor buitenlandse bedrijven . In Nederland vooral in de politiek wordt een hoge moraal gepredikt maar ja een btj belasting ( 3% ) over veel en anders niks is wel lekker Vd hypocriete staat der nederlanden . Ja Nederland wordt er op aan gesproken door de eu en de USA het zal wel verdwijnen net als het Luxemburgse bank geheim maar dat gaat nog even duren :)