is een offerte prijs bindend?

Ik heb een offerte laten maken voor het vervangen van boeidelen. Ben hiermee accoord gegaan. Nu eindafrekening gekregen en bijna 100 euro duurder. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Een offerte is NIET bindend. Een offerte is een formeel AANBOD tot het sluiten van een overeenkomst. Een offerte wordt gemaakt door een bedrijf voor een potentiële klant. Dit is tegenstelling tot aanbiedingen tot het doen van een aankoop die winkels en webshops op eigen initiatief doen.
Op een offerte moet een uiterste geldigheidsdatum vermeld staan. Bijvoorbeeld: dit aanbod is geldig tot 30 juli 2014. Daarna kan, indien nodig een nieuwe offerte gemaakt worden. Op basis van de offerte word het "contract" gemaakt en dat is in de meeste gevallen een factuur. Als jij akkoord bent gegaan met de offerte (en deze was op dat moment geldig) en er wordt een hoger bedrag vermeld op de factuur is er sprake van misleiding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit de bijgevoegde link maak ik op dat een getekende offerte bindend is, ook qua prijs. Een getekende offerte geldt als een contract dat niet zomaar opengebroken kan worden, dwz de voorwaarden (waaronder de prijs) van een dergelijk contract mogen niet zonder meer veranderd worden. Is de betalingstermijn (meestal 30 dagen) nog niet verstreken? Ga dan langs bij een afdeling van het juridisch loket voor advies. Als je dan, zoals ik denk, gelijk krijgt, sta je sterker dan met een tekstje op een site als GV. ;)