wij willen een bedrijf overnemen zonder de huidige bedrijfsleider omdat wij dit gaan doen Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is er geen andere mogelijkheid? Dan beginnen we al meteen met een flinke strop of juridische problemen….

Antwoorden (1)

Dan zul je een ontslagverzoek moeten indienen voor hem of een ontbindingsprocedure bij de kantonrechter want bij overname 'krijg' je het zittende personeel er automatisch bij. Of kom tot een gouden handdruk met als basis de kantonrechtersformule. (Globaal een maandsalaris voor elk dienstjaar.) Een regeling met wederzijds goedvinden is beter dan een ontslagprocedure.

Toegevoegd na 17 minuten:
Win hierover tijdig juridisch advies in want een bedrijfsovername is geen reden voor ontslag van personeel, omdat alle rechten en plichten uit de arbeidsovereenkomsten in stand blijven.
Computoon
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
In aanvulling op bovenstaand antwoord: de kunt natuurlijk ook met de verkoper van het bedrijf afspreken dat hij zorgt voor een ontslagprocedure of anderszins. Dat je het bedrijf dus overneemt met de functie van bedrijfsleider vacant.