ZEZ uitkering en urencriterium, hoe werkt dat?

Vanwege 2 maanden zwangerschapsverlof ben ik in 2013 niet aan de 1025 uur gekomen. Kom ik dan niet meer in aanmerking voor de ondernemersaftrek?
Of zijn er 'werkuren' te verbinden aan de dagen dat ik zwangerschapsverlof had, en hoe bereken ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zwangerschap: als u het werk wegens zwangerschap onderbreekt, dan mag u voor een periode van zestien weken niet gewerkte uren meetellen alsof u deze wel had gewerkt.

Kortom, werkte je gemiddeld 45 uur per week, dan mag je 16x45 uur = 675 uur bijtellen

Overigens is het urencriterium voor de ondernemeraftrek niet 1025 maar 1225 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De periode dat jij je ZEZ uitkering kreeg, tellen mee als gewerkte uren voor de belastingdienst.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je komt dus in aanmerking voor ondernemersaftrek. Hoe je dat berekend moet je even navragen bij de belastingdienst, of het UWV.