Mijn domeinnaam is door mijn aanbieder in quarantaine gezet. Ze weigeren een schadevergoeding. Mag dat?

Ik heb eeb website bij een grote aanbieder (weet niet of ik de naam mag noemen)Door een fout van hun kant is mijn domeinnaam sinds 1 maart in quarantaine geplaatst. Ze kunnen niet vinden waarom, maar ze kunnen er ook niets aan doen. Ondertussen heb ik flyers bezorgd waar de ontvangers nu niets mee kunnen, heb ik beurzen gepland staan etc, terwijl mijn site tot 9 april uit de lucht gaat blijven.
Ze hebben hem tijdelijk op een andere domeinnaam gezet en daar moet ik het maar mee doen.
Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan omdat ik op deze manier op meerdere manieren schade oploop. Ik heb al workshops moeten cancellen zelfs.
De aanbieder wijst op de algemene voorwaarden dat ze nergens aanspakelijk voor zijn en klaar. Mag dit zomaar? Hebbben ze geen plicht om een deugdelijk product af te leveren als ik daarvoor betaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als jij akkoord bent gegaan met hun voorwaarden, en dat staat er echt in, dan mag dat inderdaad zomaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De algemene voorwaarden (waar je mee hebt ingestemd) geven de provider het recht om te doen wat hem goeddunkt. Via de rechter kun je misschien wel wat bereiken, die kan apert onredelijke voorwaarden buiten toepassing verklaren. Maar procederen kost geld, het duurt een tijdje, en succes is niet gegarandeerd.
Eerlijk en correct is het allemaal niet, maar het ziet er helaas niet hoopvol voor je uit.
10 jaar geleden
Als je er zoveel mee verliest, is het dan niet voordeliger om de domeinnaam uit quarantaine te laten halen. Die kosten verschillen per TLD (.nl, .com etc) maar wegen misschien op tegen de derving van inkomsten die je nu ervaart. Dan kun je altijd nog proberen er werk van te maken, al maak je inderdaad vrij weinig kans. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou je daar eens kunnen aankloppen.