Elk administratiekantoor stelt haar uurtarieven vast o.b.v. de te verrichten werkzaamheden, de expertise in huis en de kwaliteit die zij waarborgen (naam). De prijsrange is al door verschillende antwoorders vershaft.
Het 'redelijk' of 'duurder' zijn kan per kantoor veranderen, maar wordt ook bepaald o.b.v. wat jij wilt hebben/zien, hoeveel te doen is (opzetten, boekingen p.mnd, overname) en hoe je dat wilt hebben (p.mnd, kw. , p/jr).
Dus maak een lijstje van wat jij op zijn minst nodig zal hebben voor de fiscus en vraag om offertes. Laat iemand met een gedegen kennis van administratie jou helpen bij het kiezen van de beste offerte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er is geen standaart uurtarief voor administratie kantoren
je hebt erbij van 36 euro maar ook van 100 euro
het ligt eraan wat hun werkzaamheden zijn voor dat bedrag

Toegevoegd na 4 minuten:
De prijs word bepaald door welke werkzam heden ze allemaal voor je moeten doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zullen niet allen hetzelfde uurtarief hebben. Vraag een offerte voor je hele administratie want het aantal uren dat ze werkzaam zijn is toch niet te controleren

Toegevoegd na 2 minuten:
Begrijp mij goed, ik sugereer niet dat ze met hun urenverantwoording sjoemelen, maar wat de een in een uur doet daar doet de ander een dag over. Heeft te maken met expertise, dus het uurtarief is geen maatstaf voor de scherpste prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uurtarief varieert tussen de 40 en 60 euro excl. BTW.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor werkzaamheden er gedaan moeten worden. Ikzelf hanteer lage tarieven voor het invoeren van administratie (55 euro per uur) maar hoge tarieven voor jaarrekeningen, aangiftes en advizering (89 euro per uur).
Het beste kan je een aantal kantoren om een offerte vragen. Let wel op dat je ook de kwaliteit in de gaten houdt. Goedkoop kan namelijk wel eens duurkoop zijn. Vraag in ieder geval of men is aangesloten bij een beroepsorganisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de werkzaamheden en wat je laat doen. Inboeken is vaak een lager tarief dan BTW aangifte/berekenen en jaarrekeningwerk. Fiscaal advies heeft vaak nog weer een hoger tarief. En soms ligt het ook aan het programma welke gebruikt moet worden. Laagste terief is bij ons € 50,00 (ex btw natuurlijk) en hoogste €70,00. Als je een administratiekantoor zoekt kun je het beste een nemen die ook met jou boekhoudprogramma werkt (als je diet hebt). Dan kun je dingen uit wisselen en hoeft niet alles nog een keer ingeboekt te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uurtarief is een zinloos tarief als je niet weet hoeveel uur werk een bepaalde klus bij dat administraite kantoor je gaat kosten.

Beter 10 uur van 75 euro betalen dan 30 uur bij de zogenaamd goedkope van 37,50.

Dit soort verschillen kan zitten in welke uren WEL en welke uren niet geteld worden.
Zit bv het printen van de jaarstukken (ondersteunende dienst) WEL of NIET verwerkt in het uurloon van de administeur.

Het best is eigenlijk een totaal offerte voor het werk dat ze gaan doen. Uiteraard moet dan wel omschreven zijn welke taken in dat totaal pakket zitten en evt. tot welke hoeveelheid te verwerken bonnen, facturen etc.