Welke opleiding is het beste voor voedingsdeskundige?

Zou graag als voedingsdeskundige werken en worden veel opleidingen aangeboden via LOI, Scheidegger etc. Maar welke is het beste om voor jezelf te beginnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/ staat het beroep van voedingsdeskundige niet vermeld. Wel vond ik het beroep Diëtist. Over de opleidingen voor het beroep van Diëtist staat op http://www.nationaleberoepengids.nl/Dietist het volgende:

"Opleidingen tot diëtist

Als je Diëtist wilt worden kun je het beste de HBO opleiding Voeding & Diëtetiek volgen. Deze opleiding duurt vier jaar.

Daarnaast is een BIG registratie verplicht om het beroep te kunnen uitvoeren.

Het is altijd verstandig om bijscholingscursussen te volgen om op de hoogte te blijven van nieuwe diëten of eetpatronen.

Daarnaast kun je vervolgopleidingen volgen. Bijvoorbeeld: Voeding en gezondheid, Physician Assistant of Manager in Zorg"

Op deze website http://www.carrieretijger.nl/opleiding/gezondheidszorg/voeding-en-dietetiek staat over de opleiding Voeding en Diëtetiek onder meer:

"De hbo-opleiding Voeding en Diëtetiek is een praktijkgerichte bacheloropleiding. Je leert in de eerste plaats over voeding, maar krijgt ook vakken als psychologie, Engels en voorlichting. Je leert diëten samenstellen, personen en organisaties adviseren over gezonde voeding en mensen begeleiden bij het veranderen van hun voedingsgedrag. Je krijgt theorielessen over de kwaliteit van voeding en het proces van voedingsverzorging."

en

"Wat kun je ermee worden?

Als je klaar bent met de opleiding Voeding en Diëtetiek ben je een volwaardige voedingskundige/diëtist met gevarieerde mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Je kunt als diëtist aan de slag, maar ook als voorlichter of adviseur. Je werkterrein is de gezondheidszorg, het bedrijfsleven en overheidsinstellingen. Ook kun je een eigen praktijk beginnen."

De HBO-opleiding Voeding en Diëtetiek kun je volgen via de voltijd- en deeltijdvariant. Je kunt kiezen uit vier hogescholen in Nederland.

De Haagse Hogeschool in Den Haag. Voeding & Diëtetiek: voltijd, deeltijd.
www.dehaagsehogeschool.nl

Hanzehogeschool Groningen in Groningen. Voeding & Diëtetiek: voltijd.
www.hanze.nl

Hogeschool van Amsterdam (HvA) in Amsterdam. Voeding & Diëtetiek: voltijd.
www.hva.nl

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) in Nijmegen. Voeding & Diëtetiek: voltijd.
www.han.nl

Zie ook: http://www.youchooz.nl/opleidingen/voeding-dietetiek/103