Kun je bij je zakelijke belasting als je een webshop aan huis hebt je gas, water, electra van je woning opgeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
nee je kunt geen prive zaken aftrekken van zakelijk

Antwoorden (2)

Zou heel leuk zijn, maar dit is niet mogelijk. Uw water, gas en electra zijn hoofdzakelijk privékosten aangezien het uw eigen woonhuis betreft.

Het was wel mogelijk geweest wanneer uw huis opgedeeld zou zijn in een zakelijk en een privé-gedeelte om de kosten voor het zakelijke gedeelte af te trekken. De eisen hiervoor zijn zeer streng en daar voldoet u met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aan. Mocht u het toch willen testen? In een van de bronnen staat een link naar een tool van de belastingdienst, die geeft u een goede indicatie of u al dan niet een aparte werkruimte heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat vroeger gedaan. Ik mocht dat doen voor 20%
Hangt wel een aantal eisen aan, bijvoorbeeld het aantal uur dat je aan de zaak besteed, volgens mij is dat iets van 1000 uur per jaar.