kan men zich alvast inschrijven bij de KVK zonder er nog wat mee te doen en zonder extra kosten?

Stel je hebt al ondernemings plannen maar pas over een half jaar. Is het dan mogelijk om je nu al in te schrijven bij de KVK zonder extra kosten behalve voor het inschrijven? Of kun je hiermee in de problemen komen door aanslagen etc etc..??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Waarom zou je dat willen. Je moet dan meteen administratie voeren.
Beginbalans, kasboek, etc.
ronron1212
10 jaar geleden
reddie beginbalans winst en verlies rekening. kasboek is iets wat de administratie vult van uit de kas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inschrijven bij de KvK is gratis dus daar heb je geen kosten van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inschrijven an sich is gratis, maar zodra je ingeschreven bent heb je verplichtingen als het voeren van een administratie en btw-afdracht. Je zult dus toch werkzaamheden moeten doen/laten doen. Gewoon wachten met inschrijven totdat je gaat beginnen.

Het beste antwoord

Je kunt je inschrijven als je kunt aantonen dat je aan de criteria voor inschrijving gaat voldoen. Alleen een plan in je hoofd is nog niets. Maar als je al een huurovereenkomst voor een pand hebt wel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook geeft de KvK de inschrijving door aan de Belastingdienst zodat je je daar niet apart hoeft aan te melden.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar zolang je nog niets verdiend, is er verder niets aan de hand?
Computoon
10 jaar geleden
Het enige 'ongemak' is dat je papieren van de Belastingdienst kunt gaat krijgen die je ingevuld moet terugsturen. Maar als je geen kosten of omzet hebt zullen veel nullen moeten worden ingevuld. Ik betwijfel echter of de KvK op dit moment een inschrijving accepteert. Je hebt namelijk nog niets wat je onderscheidt van een 'gewone' particulier. Anders zou 'Jan en alleman' dat kunnen doen, al was het maar om een Makropas te kunnen krijgen. Mijn advies: ga langs bij de KvK voor vrijblijvend advies e n vraag zeker wat de Belastingdienst van je gaat verlangen. Dan kun je je alvast voorbereiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje! Handig om weer te weten. Goede info!