wie is verantwoordelijk in een huurpand voor een lekke thermopeenraam?

Toegevoegd na 2 minuten:
We hebben een huurpand van ongeveer 32 jaar oud. In die tijd is er weinig veranderd. Nu is een grote ruit van thermopeen lek. Wie is er verantwoordelijk voor het vervangen van die ruit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De woningstichting. Dit is bijvoorbeeld een van de redenen dat je servicekosten betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verhuurder. Hey repareren van een dergelijk raam staat niet in de lijst van kleine reparaties die de huurder voor eigen rekening moet doen. Het raam is dan ook deel van de onroerende zaak ( het huis)en qua onderhoud is het net zoiets als een lekkend dak of een scheur in een muur.