waar moet ik aan voldoen voordat ik een webwinkel van zelfgebakken producten mag beginnen?

ik wil zelfgebakken taarten/koekjes online verkopen die ik thuis in eigen keuken wil maken; verzending per post. welke inschrijvingen/ vergunningen/ diploma's etc. moet ik minimaal in huis hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
SimonV
10 jaar geleden
Jij en je keuken zullen aan de eisen van de warenwet moeten voldoen.
Zie ook:
http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=42147

Het beste antwoord

- Inschrijven bij KvK (Kamer van Koophandel), waarmee automatisch de inschrijving bij de Belastingdienst wordt geregeld.
- Meld uw bedrijf aan huis bij de gemeente. Als het om een huurwoning gaat, moet u ook toestemming vragen aan de verhuurder van het pand.
- Ook moet u zich registreren bij de nVWA (Hygiënewetgeving 2006)
- U houdt zich bij uw werkzaamheden aan hygiënevoorschriften en regels, zoals de warenwet, de Europese regels voor hygiëne (HACCP) en de Arbo-wet.
- Registreer uw domeinnaam
- Stel algemene voorwaarden op
- Bied duidelijke informatie op uw website. Naast uw adresgegevens vermeldt u uw KvK-nummer en btw-nummer. Ook moet u uw klanten informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.
- Vraag vooraf toestemming voor het plaatsen van cookies op de computer van uw klant
- Beveilig de persoonsgegevens van uw klanten
- Zorg dat uw klanten veilig kunnen betalen
- U moet uw klant een schriftelijke bevestiging van de bestelling sturen met daarin uw algemene voorwaarden, garantiebepalingen en adresgegevens. Dit moet uiterlijk bij de levering gebeuren.
- Vraag vooraf toestemming aan uw klant voor het sturen van reclame via e-mail
- Als u de website laat maken door een ander bedrijf, dan kunt u de site pas zelf wijzigen als u het auteursrecht heeft. Zorg dat het bureau dit officieel aan u overdraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik in plaats van thuis bij een bevriende horecagelegenheid ga bakken, vervallen dan deze punten?
- Meld uw bedrijf aan huis bij de gemeente. Als het om een huurwoning gaat, moet u ook toestemming vragen aan de verhuurder van het pand.
- Ook moet u zich registreren bij de nVWA (Hygiënewetgeving 2006)
- U houdt zich bij uw werkzaamheden aan hygiënevoorschriften en regels, zoals de warenwet, de Europese regels voor hygiëne (HACCP) en de Arbo-wet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedrijf aan huis melden zal in dat geval niet nodig zijn, echter zal de Kamer van Koophandel bij een ander vestigingsadres van een eenmanszaak om een huurcontract vragen. Indien je de bedrijfsvoering vanuit huis doet en het bakken op een andere locatie geldt echter nog steeds dat er bedrijfsactiviteiten aan huis zijn en zul je dit officieel moeten melden bij de gemeente. In geval van voedselbereiding zijn de overige twee punten altijd van toepassing. Je moet (en ik neem ook aan wil) je aan de warenwet houden. In de Warenwet staat aan welke eisen voedingsmiddelen en andere producten voor consumenten moeten voldoen. Een levensmiddel of product mag de gezondheid of veiligheid van de consument niet in gevaar brengen. HACCP is voor alle bedrijven in de levensmiddelenbranche verplicht. Voor kleine bedrijven worden de eisen echter via hygiënecodes geregeld, omdat het voor deze bedrijven niet mogelijk is een bedrijfseigen HACCP-plan op te stellen. Deze hygiënecodes zijn gebaseerd op de HACCP-principes. Voor wat betreft Arbo: http://www.inspectieszw.nl/images/zelfstandigen%20en%20de%20arbowet_tcm335-312427.pdf