is een akte van de notaris nog steeds nodig bij het beginnen van een bv?

Op internet vind ik hier hele verschillende antwoorden op. kvk staat wel, andere sites staat dat het alleen nodig is bij speciale gevallen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De belangrijkste eisen bij oprichting van een bv:

U heeft een notariële akte nodig. Hierin staan de statuten. De notaris controleert de juridische kant hiervan. U moet minstens 1 eurocent in de vennootschap storten. Dit kan met geld, maar ook in natura.De notaris verzorgt de inschrijving van uw bv in het Handelsregister. Totdat dit gebeurd is, bent u ook persoonlijk aansprakelijk. Wat je op andere sites vindt doet er niet toe de Kvk bepaald wat er nodig is voor inschrijving.
ronron1212
10 jaar geleden
Nog wel, maar er zijn momenteel wetsvoorstellen in de maak om de eis voor z'n akte in sommige gevallen af te schaffen.