Moet ik aangifte doen als ondernemer?

Hallo,

Ik heb een vraag mbt het doen van een aangifte. Stel ik ben mede-eigenaar van een vof moet ik dan aangifte doen als ondernemer of privé?

De boekhouder/accountant stuurt ieder jaar wel iets waarop staat wat het jaarloon van mij is en mijn partner, hoe heet dit ook alweer?

De jaren 2009-2012 is er nog nooit een aangifte gedaan waardoor de inkomens werden geschat wat resulteerde in het terugbetalen van toeslagen. Kan dit voor dit jaar voorkomen worden door het doen van een aangifte?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je vennoot bent in een v.o.f. ben je niet in loondienst maar ben je fiscaal ondernemer. Dan doe je er goed aan een voorlopige aangifte inkomstenbelasting te doen van het verwachte fiscale inkomen ter voorkoming van hoge correcties.