Wat is de marketingterm voor 'onbewust een goede positie in het hoofd van potentiele klanten, ten opzichte van concurrenten, verkrijgen'?

Door reclame, marketing, wat dan ook. Ik ben op zoek naar de juiste terminologie hiervoor. Lastig uit te leggen maar de mensen die het antwoord weten zullen het (denk ik) wel begrijpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je positioneren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is niet de term die overeenkomt met mijn beschrijving ;) Maar bedankt voor de reactie.

Antwoorden (4)

Bedoel je Naamsbekendheid?
Dit bereik je door middel van herhaaldelijke reclame met logo, zodat in het onderbewuste van de doelgroep zich dit logo hecht en door de herhaling als betrouwbaar wordt ervaren.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, specifieker en in veel gevallen onbewust. Dus als ik bijvoorbeeld een cadeautje van C1000 krijg; dat ik C1000 onbewust (misschien ook bewust) hoger inschaal dan andere supermarkten.
Ivana
10 jaar geleden
Wat jij beschrijft is klantenbinding en dat kan op heel veel manieren .
Maar de actie die jij noemt (cadeautje) noemt het KMB "spiegeltjes en kraaltjes".
Ivana
10 jaar geleden
Sorry MKB natuurlijk.
Sluikreclame
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Top of mind" of "first in mind"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neuro marketing