heyhey, ik heb een vraagje! ik heb samen met een vriendin een geniale cocktail uitgevonden. Hoe kunnen wij deze op de markt brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door te bewijzen
* dat ie geniaal is.
* dat heel veel mensen het lekker vinden en niet alleen jullie twee.
* Dus geef het recept maar, dan proeven wij wel even voor je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Azazel kan je ons hier wat meer informatie over geven ?
En ben jij toevallig geïntresseert?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lol @ Momo. Er bestaan al zo veel cocktails, misschien heeft iemand het al bedacht.

Antwoorden (2)

Door hem te promoten via:
- Mond op mond reclame. Dus dan laat je verschillende mensen binnen jouw omgeving hem proeven.
- De stemmen bij elkaar op tellen (lekker, niet lekker, voor herhaling vatbaar, of niet)
- Een statistiek maken
- Een conclusie trekken

Als je die punten eerst doet, komt de rest wel later.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het dan een cocktail die van mond OP mond
genuttigd moet worden? Dat zou een aardig extra reclamepunt kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach.. Je weet wat ik bedoel ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit is niet op de markt brengen. Zie onderstaande vraag. Je zal echt zelf een fabriek op moeten zetten of een fabrikant iets moeten laten maken, met halfproducten die je niet hoeft prijs te geven anders kan iedereen hem zelf maken en is je MARKT weg.
Het probleem met cocktails is dat je deze niet kunt patenteren, aangezien alle ingrediënten meestal al beschermd zijn. Als je bijvoorbeeld Coca-cola en Fanta mixt en dit als "jouw" product op de markt brengt, zal de fabrikant van de ingredienten haar patent verdedigen.

Ik neem even aan dat je al bestaande ingrediënten hebt gebruikt en niet aan de slag bent gegaan om volledig nieuwe ingrediënten te creëren.

Je kan het in ieder geval promoten en anderen ervan laten genieten, maar geld verdienen met je drankje zal erg lastig worden.