Ik wil graag een bedrijf starten met een Marokkaanse vriend , wat is de beste bedrijfsvorm, welk land zou de beste vestigingsplaats zijn?

Mijn vriend is Marokkaan en ik ben Nederlandse. We denken aan een bedrijf voor import van Marokkaanse olien. Welke ondernemingsvorm zou het beste passen, waar zouden we het bedrijf het beste kunnen vestigen? We denken aan Nederland want wellicht dat het dan ook voor mijn vriend makkelijker is om te reizen naar hier voor overleg e.d.
Wie weet hoe we dit het beste kunnen vorm geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ieder een eigen bv en vervolgens naar Marokko. Als er onenigheid ontstaat behoud jij zelf je eigen bedrijf en loop je zelf geen risico.