ik wil een horecagelegenheid openen , maar ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen. Iemand informatie/stappenplan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Eerste stap: ga eens naar de Kamer van Koophandel, die organiseren vaak startersdagen.
10 jaar geleden
Voordat je ergens een winkel/ horecagelegenheid opent, moet je een vestigingsplaatsonderzoek laten doen. Dan heb je de minste kans dat je bij voorbaat al failliet bent.
Een vestigingsplaatsonderzoek geeft een overzicht van de te verwachten klantenstroom, de leeftijd van de te verwachten mensen, de tijden waarop je de meeste mensen krijgt en de samenhang van jouw verkooppunt met de omgeving. Het maakt nogal verschil of je in een winkelcentrum gaat zitten of op een toeristisch belangrijk punt.
Teveel zaken redden het niet omdat het "er zo leuk uitzag" zonder verdere onderbouwing. De Kamer van Koophandel kan je verder helpen met adressen die voor jouw in de voorbereiding van belang kunnen zijn.
10 jaar geleden
Als horecaondernemer heeft u te maken met vrij veel wet- & regelgeving. Denk aan algemene regels, meldingen en vergunningen. De Rijksoverheid stelt de regels deels vast in wetten en besluiten. Provincies en gemeenten in verordeningen zoals de Algemeen Plaatselijke Verordening. Zowel rijksinspecties als regionale/lokale inspectiediensten houden toezicht op het naleven van de regels door horecabedrijven.

Dus je begint met vele te lezen en dat doe je o.a. bij de vakvereniging De Koninklijke Horeca Nederland.
http://www.khn.nl/starten?gclid=COjz4rzLyLoCFUhb3godTXgA_g

De Rijksoverheid heeft een
Stappenplan horecabedrijf starten
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/horecabedrijf-starten

En dan is er natuurlijk de Kamer van Koophandel.
Die weten alles over startende bedrijven, wetten, regelgevingen, opleidingen, vergunningen, ondernemingsplannen...........etc.
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/verplichtingen-per-branche/horeca/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als horecaondernemer heeft u te maken met vrij veel wet- & regelgeving. Denk aan algemene regels, meldingen en vergunningen. De Rijksoverheid stelt de regels deels vast in wetten en besluiten. Provincies en gemeenten in verordeningen zoals de Algemeen Plaatselijke Verordening. Zowel rijksinspecties als regionale/lokale inspectiediensten houden toezicht op het naleven van de regels door horecabedrijven.

Dus je begint met vele te lezen en dat doe je o.a. bij de vakvereniging De Koninklijke Horeca Nederland.
http://www.khn.nl/starten?gclid=COjz4rzLyLoCFUhb3godTXgA_g

De Rijksoverheid heeft een
Stappenplan horecabedrijf starten
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/horecabedrijf-starten

En dan is er natuurlijk de Kamer van Koophandel.
Die weten alles over startende bedrijven, wetten, regelgevingen, opleidingen, vergunningen, ondernemingsplannen...........etc.
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/verplichtingen-per-branche/horeca/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
www.ikgastarten.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
Verschillende banken in Nederland hebben op hun websites diverse tips te staan voor startende ondernemers. hier kun je altijd even kijken. Zo heeft de Rabobank de Kennisapp, waarin je op branche kan zoeken naar informatie. Tevens is er op www.ikgastarten.nl een tool beschikbaar waar je een ondernemersplan kan opstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eerste stap ,volg een Vakgerichte beroepsopleiding, vervolgens weet je wat de volgende stappen zijn.