Wat houdt The Michigan model in?

Dit model hoort bij het vak Human Resource Management. Het bestaat uit het koppelen van Human Resource praktijken en zakelijke behoeften. Kan iemand mij dit op een makkelijke manier uitleggen? Ik kan alleen engelse uitleg vinden, bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_model

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Volgens die Wikipedia pagina is het een politiek model (dus niet een HRM gerelateerd model) dat de keuze voor en verbondenheid van een persoon met een politieke partij, verklaart op basis van familie en de sociale omgeving van de persoon die stemt bij verkiezingen.

Tegenhangers van de theorie vinden dat ie er te sterk vanuit gaat dat het omstandigheden (zoals familie en sociale omgeving) zijn die de stemmer vastlegt in zijn keuze, en dat de prestaties van die politieke partij een stemmer juist zullen beinvloeden en hem mogelijk van mening doen veranderen.